пятница, 8 сентября 2017 г.

Idiom of the Day -Post N73

"Money to burn" замечательная фраза для того, чтобы сказать, что у кого-то очень много денег. Их даже куры не клюют.

Jack is mighty rich. I think that even if he was buying a new car each month, his bank account would barely feel it. 

He leads a very posh and extravagant life often buying fancy things and jewelry.  



четверг, 7 сентября 2017 г.

Ох, уж эти homographs!  Post N72

Есть, есть в английском языке слова, которые могут заметно усложнить вам жизнь во время экзамена IELTS. Особенно эти слова заметны в IELTS Reading section. Homographs – слова, которые пишутся одинаково, но имеют разные значения. Сложность заключается в том, что чаще всего на ум приходит популярное значение слова, а второе значение остается “за кадром”. К примеру, слово “down” – (вниз) наверняка известно всем, кто изучает английский язык, но в во втором значении – (пух) слово “down” уже может стать довольно confusing. “Goose down is often used for insulation purposes” – простое предложение…если мы знаем homograph, конечно. Еще иллюстрация, слово “duck” –(утка) понятно многим, но вот “duck” – (начинаться/прятаться) добавит трудностей. “It is a good thing that he ducked. Otherwise he would have been hurt” – если идти “путем утки”, то смысла нет почти никакого, но если по пути “homograph” картинка предельно ясна. 

Слово “date” – это еще и финики, “bear” – это еще и нести, “boil” – это не только кипеть, а еще и волдырь. “Pen” – не только ручка, но и загон для птицы.

Если вы во время работы с IELTS текстом нашли слово, которое кажется знакомым, но значение которого определенно не может быть использовано в данном контексте, то вспомните про homographs. Возможно, это один из тех случаев, когда нужно вспоминать

Да пребудет с вами сила. Сила Homographs.

среда, 6 сентября 2017 г.

IELTS GURU - IELTS Speaking Sample (Part 2)

Talk about an Internet site or a portal that you find useful/like 

What is your favorite Internet site? 
How long have you been using it for? 
What do you use it for and why do you like it? 
How can it be improved? 

I will get the ball rolling by saying that the nature of my work requires that I use the internet every day, so it is small wonder that there are many sites which I use and like, but i would definitely single out Wikipedia – a wonderful site that offers a wealth of interesting and diverse information on a great variety of topics. 

It must have been about 5 years ago when I discovered this digital wonder for myself. I was doing some research when I happened to come across an article in Wikipedia which won me over right away. And I would say that I have been a voracious reader and an avid fan of Wikipedia ever since because it provides wonderful insights into great many subjects ranging from pop culture, history, autobiographies of celebs and so on and so forth. If you want to find something – just look it up in Wiki. 

To elaborate further, I would add that the greatest things about the site are its functionality and the user-friendly layout, which are simply second to none. All the information is presented in such a fashion that one can find everything in a matter of seconds. On top of that, it has in-text incorporated links that can take you to other related articles which you might have never even considered trying. I sometimes get carried away and spend hours on end surfing the pages – so captivating they are! 

Admittedly, the site DOES have its minuses like, for instance, not all the information there is 100% verified because anyone can upload some facts and make changes to the page entries. Even though the moderators monitor the quality of the content, the sheer volume of the data available there makes it virtually impossible to check every single piece of information. So, maybe were I given a free hand I would tighten the rules that regulate how a person can change entries there – I guess only registered users should be able to edit the articles.

Как-то так)))) we do it like the GURU

вторник, 5 сентября 2017 г.

IELTS GURU On IELTS Task 1 (Mixed Type)

The line graph shows average disposable income for three different age groups from 2000 to 2010. The table gives the percentage increase in sales for six different products at three-year intervals from 2001 to 2010. Seen together, the figures suggest a link between the disposable income of different age groups and how well certain products sell. 

The disposable income of young people in the UK between the ages of fifteen and twenty-four peaked in 2004 and reached another high point in 2007 before falling sharply. Sales of products typically enjoyed by young people, trainers and video games, showed a similar pattern, with sales of both products increasing sharply by 2004 (5% and 6% respectively). 

The disposable income of the 35-44 age group peaked in 2008 after reaching its second highest point in 2004. Sales of business suits, books and children’s toys – all items that people of this age group might be expected to buy – also peaked in the third quarter of the decade, with a particularly strong growth in sales of toys (8%). 

For people aged 65-74, disposable income remained roughly constant. Not surprisingly, sales of reading glasses also remained steady throughout the period.
Overall, the figures show that the sales performance of different types of products may be influenced by the disposable income available to different sectors of the population. 


Да пребудет с вами сила. Сила mixed type of Task 1




#курсыielts, #ieltsподготовкаспб, #ieltswritingsample 

понедельник, 4 сентября 2017 г.

IELTS GURU on Providing Examples and Evidence in IELTS Writing 

Task Response – очень интересный критерий оценки ваших writing pieces. Всегда внимательно читайте условия любого задания несмотря ни на что. Даже если вы опытный “IELTS боец”, все равно сделайте из правила читать условия заданий привычку. Прочитали, обдумали, и в бой!  Практически все задания IELTS Writing (Task 2) просят дать какие-то examples and evidence drawn from you’re your knowledge or experience to support your position.

Вот про эти examples и evidence мы сегодня и поговорим. Чтобы доказывать свою точку зрения одних аргументов и логических связок недостаточно. Вот тут-то и приходят на помощь примеры. От вас никто не ждет глубоких фундаментальных познаний в истории, политике, социальных науках и географии, но подготовить некий блок доказательств – это хорошая идея. Смысл в этом очень простой: во время экзамена нужно думать лишь о том, что писать, а не о том, что именно писать. Если подготовите примеры заранее, то и лексику правильную подберете, и время сэкономить сумеете. А про то, что ваше эссе обретет зрелость и весомость, можно даже и не говорить.

Примеры можно давать общие, а можно конкретные (личные). Первые работают на уровне общей логики и помогают развить ваш аргумент. Рассмотрим пример (без тавтологии не обойтись) про пример: In conclusion, co-education is conducive to students’ growth in such aspects as research and presentation skills.  

А личные примеры могут быть про отдельные случаи или личности Ганди, Эйзенхауэр, Стив Джобс, the USSR collapse, Shuttle and Apollo space programs. Можно чередовать примеры в параграфах, используя общие в первом параграфе, а личные во втором параграфе (and vice versa).


Да пребудет с вами сила. Сила of ironclad evidence. 

суббота, 2 сентября 2017 г.

Idiom of the Day 

To Get Itchy Feet - это не грибок ног)))) это идиома

Если у вас itchy feet, то вы хотите путешествовать)))

Every summer, I really feel like traveling. I guess I just have itchy feet. - Не сидится мне на месте. Большое желание путешествовать. 




пятница, 1 сентября 2017 г.

IELTS GURU on Reading 

Сегодня пост будет посвящен разбору одного из текстов, который представлен в Cambridge series IELTS – William Henry Perkin - “The Man who Invented the synthetic Dye”. Для этого я выписал из текста самые стоящие, по моему скромному мнению, слова, потенциально представляющие собой “наибольшую трудность” для студентов. Будем откровенны, что для Reading части знание вокабуляра – это одна из наиважнейших составляющих (как всегда читаем САМАЯ важная))). Зная лексику, мы экономим силы, нервы, а также минимизируем число ошибок. Этот текст легко найти в интернете (9 серия) – попробуйте сделать passage, проверить себя и узнать, сколько новых слов для себя вы нашли.

N.B. Этот текст первый по списку, а значит, что самый легкий из трех.

                                                              Vocabulary
- To stumble upon – наткнуться
- Stumbling block – камень преткновения
- Run-down – dilapidated -very old -заброшенный
- To solidify smth – to make it solid – to congeal – затвердевать -делать твердым/убедить
- Devotion – dedication – преданность
- To perceive – to notice – observe – заметить
- To immerse into smth – plunge – to dip – погрузить
- Eminent – famous – famed – prominent – известный
- Fame and fortune – слава и деньги
- Viable option – feasible – doable - can be done
- To surpass – to exceed – to outdo – превосходить
- Dye – paint – краска
- Pupil – 1) студент 2) зрачок
- Prompt smbd to do smth – to cause – to move to action – сподвигнуть
- To incorporate smth into smth else – to introduce – to integrate – сделать частью или внедрить
- Solution – химический раствор
- To obtain – to gain – to receive – to get-
- To extract – to pull out – to retrieve – выделять
- Mucus – secretion -
- Outrageous – shocking – невиданный
- Grasp – seize 1) хватать – 2) понимать (в тексте используется в значении понимать)
- Fabric – material
- Fast color – не выцветающий
- Fade – disappear - выцветать
- Worth – cost – стоить
- Fierce – savage – ferocious – грозный, агрессивный
- Objection - протест
- Mentor – teacher – наставник
- To set up – начинать, основывать
- Boost – support – increase
- Color flattered her – цвет был ей к лицу
- Hue – color – shade – цвет или оттенок
- Clamor – to demand – request – требовать
- Outcome – result – aftermath
- Merely decorative – лишь декоративный
- Vital -crucial – important – важный
- Stain – spot – mark – пятнать

Да пребудет с вами сила. Сила Henry Perkin)))

#курсыielts, #ieltsподготовкаспб